Kai
kurios iš jų yra gan retai pasitaikančios klaidos, tačiau kitos yra dažnai
daromos klaidos, kurios gali sumenkinti Jūsų svetainę. Vis dėlto, dauguma jų
pasitaiko daugelyje svetainių, nesvarbu tai verslo svetainė ar paprasčiausias
tinklaraštis.
1. Lankytojai privalo sužinoti apie ką yra
svetainė vos per kelias sekundes. Dėmesys yra viena iš svarbiausių verčių internete. Jeigu per kelias
sekundes lankytojai negalės suprasti apie ką svetainė, jie greičiausiai išeis
kur nors kitur. Svetainė turi pasakyti, kodėl turėčiau leisti savo laiką joje,
ir GREITAI!
2. Turinys turi būti skanuojamas,
permetamas akimis. Čia
internetas, o ne knyga, tad pamirškite apie didelius tekstus. Įsitikinkite, kad
skaitytojas gali greitai permesti akimis visą turinį. Skiriamieji taškeliai,
antraštės, paantraštės, poskyriai, sąrašai – bet kas, kas galėtų padėti
skaitytojui rasti tai, ko jis ieško.
3. Nenaudokite įmantrių fonų, kurie yra
neperskaitomi. Ar Jūsų
svetainėje yra įmantrių fonų, kurių negalima perskaityti? Jeigu Jūsų
pagrindinis tikslas yra perteikti žinutę, kad lankytojai perskaitytų, tuomet
turite suteikti jiems patogumo visame procese.
4. Nenaudokite smulkaus fono. Jeigu lankytojas nematys, kas parašyta,
arba bus priverstas pasididinti naršyklę, tikriausiai tai bus paskutinis
kartas, kuomet jis lanko šią svetainę.
5. Neatidarinėkite naujo naršyklės lango. Visada galvodavau, kad jeigu išeinančias
nuorodas atidarysiu naujame lange, lankytojai niekada nepaliks mano svetainės.
Bet tai buvo klaidinga nuomonė. Leiskite patiems lankytojams kontroliuoti, kur
jie nori, kad nuoroda atsidarytų. Dėl šios priežasties naršyklės turi mygtuką
„Atgal“. Nesijaudinkite, kad siunčiate lankytojus į kitas svetaines, jeigu
norės, jie sugrįš atgal.
6. Nekeiskite naudotojų naršyklės langų
dydžio. Naudotojai turėtų
patys kontroliuoti savo naršyklę. Jeigu keisite jos dydį, galite viską
sujaukti, bei prarasti jo patikimumą.
7. Nereikalaukite registracijos, kol ji
nėra būtina. Kai naršome
internete, norime gauti visą informaciją paprastais būdais. Neverskite
lankytojų registruotis ir palikti savo elektroninio pašto adreso, kol tai nėra
visiškai būtina (nebent Jūsų pasiūlymas yra toks geras, kad lankytojai
susiviliotų).
8. Niekada neužprenumeruokite kažko be
lankytojo sutikimo. Neužsakykite
automatiškai lankytojui naujienlaiškių, kai jis registruojasi Jūsų svetainėje.
Nereikalingų el. laiškų siuntinėjimas nėra pats geriausias būdas susidraugauti
su lankytojais.
9. Neperkraukite Flash formato. Neskaitant svetainės krovimo laiko
padidėjimo, perdėtas Flash‘ų naudojimas gali suerzinti lankytojus. Naudokite
juos tik tais atvejais, jeigu turite pateikti bruožus, kurių negali palaikyti
stacionarūs puslapiai.
10. Negrokite muzikos. Ankstesniais metais interneto kūrėjai
visada mėgino sėkmingai integruoti muziką į svetaines. Tačiau jie smarkiai
klydo. Nenaudokite muzikos.
11. Jeigu reikia paleisti garso įrašą,
leiskite tai padaryti naudotojams. Kai kuriose situacijose gali prireikti garso įrašų. Galbūt norite lankytojams
pateikti kalbą arba garsinį gidą. Tai nieko bloga. Tik lankytojai patys turėtų
tai kontroliuoti. Leiskite jiems patiems paspausti paleidimo mygtuką, o ne
sugrūsti muziką jam tiesiai į veidą vos tik užėjus į svetainę.
12. Neužgriozdinkite svetainės su ženklais. Visų pirmiausia, įvairūs bendruomenių
ženklai svetainei suteikia neprofesionalų įvaizdį. Netgi, jei kalbama apie
apdovanojimus ir pripažinimus. Juos reikėtų skelbti puslapyje „Apie Mus“.
13. Nenaudokite pagrindinio puslapio,
kuris paleistų „tikrąją“ svetainę. Kuo mažiau žingsnių reikalaujama, norint pasiekti turinį, tuo geriau.
14. Įtraukite kontaktų detales. Nieko nėra blogiau, kaip svetainė be
kontaktų. Tai ne tik blogai dėl lankytojų, bet taip pat ir Jums. Galite
prarasti svarbių atsiliepimų.
15. Nepanaikinkite mygtuko „Atgal“. Tai labai elementarus naudojimo principas.
Jokiais atvejais nedarykite to. Panaikinti šį mygtuką gali atsidaręs naujas
naršyklės langas, ar kai kurios Javascript
nuorodos.
16. Nenaudokite mirkčiojančio teksto. Nebent Jūsų lankytojai yra iš 1996 metų.
17. Venkite sudėtingų URL struktūrų. Paprastas, raktažodžiais pagrįstas URL
adresas ne tik pagerins paieškos sistemos reitingus, bet taip pat leis
skaitytojams lengviau atpažinti puslapio turinį prieš įeinant į jį.
18. Naudokite CSS vietoj HTML lentelių. HTML lentelės buvo naudojamos puslapio
maketo kūrimui. Su CSS pasirodymu, nėra priežasčių liktu su jomis. CSS yra
greitesnis, patikimesnis ir turi daugiau savybių.
19. Įsitikinkite, kad lankytojai gali
ieškoti visoje svetainėje. Dėl šios priežasties paieškos sistemos iš esmės pakeitė internetą. Jie
padarė taip, kad būtų labai lengva rasti norimą informaciją. Neapleiskite to ir
savo svetainėje.
20. Venkite slenkančios meniu juostos. Lankytojai turi aiškiai matyti navigacijos
pasirinkimus. Slenkančio meniu naudojimas gali sugluminti skaitytojus ir
paslėpti tą informaciją, kurios jie ieško.
21. Naudokite teksto navigaciją. Tai reiškia nenaudoti paveiksliukų ar
grafikos elementų, tarkim nuorodų mygtukams į kitus puslapius. Tai ne tik greičiau,
bet ir patikimiau. Kai kurie žmonės, pavyzdžiui, naršo internete su išjungta
paveiksliukų funkcija.
22. Jeigu Jūsų nuoroda yra į PDF
dokumentą, pasakykite tai. Ar kada nors spaudėte nuorodą vien dėl to, kad pamatytumėte, kaip Jūsų
naršyklė sustingsta, kol Acrobat Reader‘is atidarinėja (neprašytą) PDF
dokumentą? Tai gan erzina, tad paaiškinkite naudotojams, kad nuoroda yra PDF
formatu, kad jie galėtų elgtis tinkamai.
23. Nepainiokite lankytojų su daugybe
versijų. Venkite painioti
lankytojus su daugybe svetainės versijų. 56Kbps? 128Kbps? Flash ar HTML? Ei, tiesiog duokite man turinį.
24. Nemaišykite reklamų į patį turinį. Reklamų, kaip AdSense dalies, įterpimas
į turinį gali duoti trumpalaikės naudos. Tačiau, ilgainiui tai sumažins
skaitytojų bazę. Suerzinti lankytojai yra prarasti lankytojai.
25. Naudokite paprastą navigacinę
struktūrą. Kartais mažiau
yra geriau. Ši taisyklė dažnai pritaikoma žmonėms ir pasirinkimams.
Įsitikinkite, kad Jūsų svetainė turi vieną, paprastą ir aiškią navigacinę
sistemą. Paskutinis dalykas, kurio norėtumėte, tai supainioti skaitytoją, kur
jis turėtų eiti, kad rastų informaciją, kurios ieško.
26. Venkite įžangos. Neverskite skaitytojų žiūrėti arba
skaityti prieš gaunant priėjimą prie tikrojo turinio. Tai erzina, o jis
pasiliks tik tuo atveju, jeigu siūlote kažką labai unikalaus.
27. Nenaudokite FrontPage. Tai kita pigi HTML redagavimo programa.
Kai jie atsidaro, kad palengvintų internetinį dizainą, to išvestis gavosi
prastai sukurtas kodas, nesuderinamas su skirtingomis naršyklėmis ir su keletu
klaidų.
28. Svetainė turėtų būti suderinama su
priešingomis naršyklėmis.
Ne visos naršyklės sukurtos vienodai, ir ne visos taip pat supranta CSS ir
kitas kalbas. Patinka ar ne, privalote savo svetainę padaryti suderinamą su
daugeliu naudojamų naršyklių. Priešingu atveju, ilgainiui prarasite savo
skaitytojus.
29. Pridėkite pavadinimą ant matomos
nuorodos dalies. Lengva
žmonėms pasakyti „spauskite čia“, tačiau tai neefektyvu. Įtraukite atitinkamą
nuorodos tekstą. Taip skaitytojai žinos, kur jie nueis paspaudę nuorodą, o taip
pat tai sukurs SEO naudos išorinėms svetainėms, į kurias veda nuoroda.
30. Neužmaskuokite nuorodų. Nepaisant aiškių nuorodų pavadinimų,
naudotojai privalo matyti savo naršyklės būsenos eilutėje, į kur nuoroda veda.
Jeigu užmaskuosite nuorodą (dėl partnerystės tikslų ar kažkokių kitokių) Jūsų
svetainė praras patikimumą.
31. Padarykite nuorodas matomas. Lankytojai turėtų paprastai atpažinti
nuorodas, kurios yra spaudžiamos, o kurios ne. Nuorodos privalo turėti
kontrastingas spalvas (šiuo metu standartinė mėlyna yra tinkamiausia). Taip pat
galima jas pabraukti.
32. Nebraukite ar nekeiskite spalvos
paprastam tekstui.
Nebraukite paprasto teksto, nebent labai būtina. Kaip naudotojai turi lengvai
atpažinti nuorodas, jiems neturėtų kilti minčių, kad kažkas yra spaudžiamo, kai
iš tikrųjų taip nėra.
33. Padarykite, kad paspausta nuoroda
pakeistų spalvą. Tai
labai svarbu svetainės patogumui. Kitokios spalvos paspaustos nuorodos padeda
skaitytojams lengviau judėti svetainėje, užtikrinant, kad jie netyčia neužeis į
tą patį puslapį.
34. Nenaudokite animuotų
GIF paveiksliukų. Jeigu neturite reklaminio skydelio, kuris reikalauja
animacijos, venkite GIF animacijos. Jie svetainei suteikia neprofesionalų
įvaizdį ir atitraukia dėmesį nuo turinio.
35. Naudokite ALT ir TITLE savybes
paveiksliukams. Nepaisant
SEO naudos, ALT ir TITLE paveiksliukų savybės vaidina svarbų vaidmenį
nepastabiems lankytojams.
36. Nenaudokite nemalonių spalvų. Jeigu lankytojui po 10 minučių įskausta galva, tikriausiai
turėtumėte pasirinkti geresnę spalvų gamą. Sudarykite spalvų paletę pagal savo
tikslus (pagerinti nuotaiką, leisti skaitytojas sutelkti dėmesį į turinį, ir
pan.).
37. Nenaudokite iššokančių elementų. Tai apibrėžia paveiksliukus, reklamas,
prenumeratos formas, ir kitus erzinančius elementus.
38. Venkite Javascript nuorodų. Laikykitės atokiau nuo jų, kadangi jos
sukuria nemažai problemų naudotojams.
39. Puslapio apačioje įterpkite naudingų
nuorodų. Žmonės paprastai
slenka žemyn į puslapio apačią, jeigu neranda reikiamos informacijos. Mažų
mažiausiai reikėtų įterpti nuorodą į pagrindinį puslapį, ir galbūt kontaktų
puslapį.
40. Venkite ilgų puslapių. Jeigu skaitytojams reikės ilgai slinkti
žemyn, kad perskaitytų turinį, jis paprasčiausiai praleis jį išvis. Jeigu taip
yra su Jūsų puslapiu, padarykite jį trumpesnį ir pagerinkite navigacijos
sandarą.
41. Sakykite ne horizontaliam slinkimui. Kol kai kurie vertikalūs slinkimai yra
toleruojami, tas pats nėra sakytina apie horizontalų slinkimą. Dažniausiai
naudojama rezoliucija šiais laikais yra 1024 x 768 pikselių, tad būkite tikras, kad Jūsiškė telpa į
šiuos skaičius.
42. Jokių rašybos ar gramatikos klaidų. Tai ne interneto dizaino klaida, bet
viena iš svarbiausių faktorių įtakojančių bendrą svetainės kokybę. Būkite
užtikrintas, kad Jūsų turinyje nėra rašybos ar gramatinių klaidų.
43. Jeigu naudojate CAPTCHA, būkite
užtikrintas, kad raidės yra perskaitomos. Kai kurios svetainės naudoja CAPTCHA filtrą, kad
panaikintų nereikalingą informaciją komentaruose ar registracijos formose. Tik
šioje vietoje yra viena problema: daugeliu atvejų naudotojas turi susikviesti
visą savo šeimą, kad iššifruotų raides.
Labai puikūs patarimai. Šios klaidos tikrai nervuoja. Aš net neužsibūnu tokiose svetainėse, kuriose nesimato turinio esmės arba jis yra sunkiai įskaitomas. Manau, kad svetainių kūrimas yra ne tik įmonei, bet ir lankytojui. Todėl reikėtų padaryti, kad jam būtų patogu.
AtsakytiPanaikinti