2013 m. lapkričio 7 d., ketvirtadienis

Kai kurios iš jų yra gan retai pasitaikančios klaidos, tačiau kitos yra dažnai daromos klaidos, kurios gali sumenkinti Jūsų svetainę. Vis dėlto, dauguma jų pasitaiko daugelyje svetainių, nesvarbu tai verslo svetainė ar paprasčiausias tinklaraštis.



1. Lankytojai privalo sužinoti apie ką yra svetainė vos per kelias sekundes. Dėmesys yra viena iš svarbiausių verčių internete. Jeigu per kelias sekundes lankytojai negalės suprasti apie ką svetainė, jie greičiausiai išeis kur nors kitur. Svetainė turi pasakyti, kodėl turėčiau leisti savo laiką joje, ir GREITAI!

2. Turinys turi būti skanuojamas, permetamas akimis. Čia internetas, o ne knyga, tad pamirškite apie didelius tekstus. Įsitikinkite, kad skaitytojas gali greitai permesti akimis visą turinį. Skiriamieji taškeliai, antraštės, paantraštės, poskyriai, sąrašai – bet kas, kas galėtų padėti skaitytojui rasti tai, ko jis ieško.

3. Nenaudokite įmantrių fonų, kurie yra neperskaitomi. Ar Jūsų svetainėje yra įmantrių fonų, kurių negalima perskaityti? Jeigu Jūsų pagrindinis tikslas yra perteikti žinutę, kad lankytojai perskaitytų, tuomet turite suteikti jiems patogumo visame procese.

4. Nenaudokite smulkaus fono. Jeigu lankytojas nematys, kas parašyta, arba bus priverstas pasididinti naršyklę, tikriausiai tai bus paskutinis kartas, kuomet jis lanko šią svetainę.

5. Neatidarinėkite naujo naršyklės lango. Visada galvodavau, kad jeigu išeinančias nuorodas atidarysiu naujame lange, lankytojai niekada nepaliks mano svetainės. Bet tai buvo klaidinga nuomonė. Leiskite patiems lankytojams kontroliuoti, kur jie nori, kad nuoroda atsidarytų. Dėl šios priežasties naršyklės turi mygtuką „Atgal“. Nesijaudinkite, kad siunčiate lankytojus į kitas svetaines, jeigu norės, jie sugrįš atgal.

6. Nekeiskite naudotojų naršyklės langų dydžio. Naudotojai turėtų patys kontroliuoti savo naršyklę. Jeigu keisite jos dydį, galite viską sujaukti, bei prarasti jo patikimumą.

7. Nereikalaukite registracijos, kol ji nėra būtina. Kai naršome internete, norime gauti visą informaciją paprastais būdais. Neverskite lankytojų registruotis ir palikti savo elektroninio pašto adreso, kol tai nėra visiškai būtina (nebent Jūsų pasiūlymas yra toks geras, kad lankytojai susiviliotų).

8. Niekada neužprenumeruokite kažko be lankytojo sutikimo. Neužsakykite automatiškai lankytojui naujienlaiškių, kai jis registruojasi Jūsų svetainėje. Nereikalingų el. laiškų siuntinėjimas nėra pats geriausias būdas susidraugauti su lankytojais.

9. Neperkraukite Flash formato. Neskaitant svetainės krovimo laiko padidėjimo, perdėtas Flash‘ų naudojimas gali suerzinti lankytojus. Naudokite juos tik tais atvejais, jeigu turite pateikti bruožus, kurių negali palaikyti stacionarūs puslapiai.

10. Negrokite muzikos. Ankstesniais metais interneto kūrėjai visada mėgino sėkmingai integruoti muziką į svetaines. Tačiau jie smarkiai klydo. Nenaudokite muzikos.

11. Jeigu reikia paleisti garso įrašą, leiskite tai padaryti naudotojams. Kai kuriose situacijose gali prireikti garso įrašų. Galbūt norite lankytojams pateikti kalbą arba garsinį gidą. Tai nieko bloga. Tik lankytojai patys turėtų tai kontroliuoti. Leiskite jiems patiems paspausti paleidimo mygtuką, o ne sugrūsti muziką jam tiesiai į veidą vos tik užėjus į svetainę.

12. Neužgriozdinkite svetainės su ženklais. Visų pirmiausia, įvairūs bendruomenių ženklai svetainei suteikia neprofesionalų įvaizdį. Netgi, jei kalbama apie apdovanojimus ir pripažinimus. Juos reikėtų skelbti puslapyje „Apie Mus“.

13. Nenaudokite pagrindinio puslapio, kuris paleistų „tikrąją“ svetainę. Kuo mažiau žingsnių reikalaujama, norint pasiekti turinį, tuo geriau.

14. Įtraukite kontaktų detales. Nieko nėra blogiau, kaip svetainė be kontaktų. Tai ne tik blogai dėl lankytojų, bet taip pat ir Jums. Galite prarasti svarbių atsiliepimų.

15. Nepanaikinkite mygtuko „Atgal“. Tai labai elementarus naudojimo principas. Jokiais atvejais nedarykite to. Panaikinti šį mygtuką gali atsidaręs naujas naršyklės langas, ar kai kurios Javascript nuorodos.

16. Nenaudokite mirkčiojančio teksto. Nebent Jūsų lankytojai yra iš 1996 metų.

17. Venkite sudėtingų URL struktūrų. Paprastas, raktažodžiais pagrįstas URL adresas ne tik pagerins paieškos sistemos reitingus, bet taip pat leis skaitytojams lengviau atpažinti puslapio turinį prieš įeinant į jį.

18. Naudokite CSS vietoj HTML lentelių. HTML lentelės buvo naudojamos puslapio maketo kūrimui. Su CSS pasirodymu, nėra priežasčių liktu su jomis. CSS yra greitesnis, patikimesnis ir turi daugiau savybių.

19. Įsitikinkite, kad lankytojai gali ieškoti visoje svetainėje. Dėl šios priežasties paieškos sistemos iš esmės pakeitė internetą. Jie padarė taip, kad būtų labai lengva rasti norimą informaciją. Neapleiskite to ir savo svetainėje.

20. Venkite slenkančios meniu juostos. Lankytojai turi aiškiai matyti navigacijos pasirinkimus. Slenkančio meniu naudojimas gali sugluminti skaitytojus ir paslėpti tą informaciją, kurios jie ieško.

21. Naudokite teksto navigaciją. Tai reiškia nenaudoti paveiksliukų ar grafikos elementų, tarkim nuorodų mygtukams į kitus puslapius. Tai ne tik greičiau, bet ir patikimiau. Kai kurie žmonės, pavyzdžiui, naršo internete su išjungta paveiksliukų funkcija.

22. Jeigu Jūsų nuoroda yra į PDF dokumentą, pasakykite tai. Ar kada nors spaudėte nuorodą vien dėl to, kad pamatytumėte, kaip Jūsų naršyklė sustingsta, kol Acrobat Reader‘is atidarinėja (neprašytą) PDF dokumentą? Tai gan erzina, tad paaiškinkite naudotojams, kad nuoroda yra PDF formatu, kad jie galėtų elgtis tinkamai.

23. Nepainiokite lankytojų su daugybe versijų. Venkite painioti lankytojus su daugybe svetainės versijų. 56Kbps? 128Kbps? Flash ar HTML? Ei, tiesiog duokite man turinį.

24. Nemaišykite reklamų į patį turinį. Reklamų, kaip AdSense dalies, įterpimas į turinį gali duoti trumpalaikės naudos. Tačiau, ilgainiui tai sumažins skaitytojų bazę. Suerzinti lankytojai yra prarasti lankytojai.

25. Naudokite paprastą navigacinę struktūrą. Kartais mažiau yra geriau. Ši taisyklė dažnai pritaikoma žmonėms ir pasirinkimams. Įsitikinkite, kad Jūsų svetainė turi vieną, paprastą ir aiškią navigacinę sistemą. Paskutinis dalykas, kurio norėtumėte, tai supainioti skaitytoją, kur jis turėtų eiti, kad rastų informaciją, kurios ieško.

26. Venkite įžangos. Neverskite skaitytojų žiūrėti arba skaityti prieš gaunant priėjimą prie tikrojo turinio. Tai erzina, o jis pasiliks tik tuo atveju, jeigu siūlote kažką labai unikalaus.

27. Nenaudokite FrontPage. Tai kita pigi HTML redagavimo programa. Kai jie atsidaro, kad palengvintų internetinį dizainą, to išvestis gavosi prastai sukurtas kodas, nesuderinamas su skirtingomis naršyklėmis ir su keletu klaidų.

28. Svetainė turėtų būti suderinama su priešingomis naršyklėmis. Ne visos naršyklės sukurtos vienodai, ir ne visos taip pat supranta CSS ir kitas kalbas. Patinka ar ne, privalote savo svetainę padaryti suderinamą su daugeliu naudojamų naršyklių. Priešingu atveju, ilgainiui prarasite savo skaitytojus.

29. Pridėkite pavadinimą ant matomos nuorodos dalies. Lengva žmonėms pasakyti „spauskite čia“, tačiau tai neefektyvu. Įtraukite atitinkamą nuorodos tekstą. Taip skaitytojai žinos, kur jie nueis paspaudę nuorodą, o taip pat tai sukurs SEO naudos išorinėms svetainėms, į kurias veda nuoroda.

30. Neužmaskuokite nuorodų. Nepaisant aiškių nuorodų pavadinimų, naudotojai privalo matyti savo naršyklės būsenos eilutėje, į kur nuoroda veda. Jeigu užmaskuosite nuorodą (dėl partnerystės tikslų ar kažkokių kitokių) Jūsų svetainė praras patikimumą.

31. Padarykite nuorodas matomas. Lankytojai turėtų paprastai atpažinti nuorodas, kurios yra spaudžiamos, o kurios ne. Nuorodos privalo turėti kontrastingas spalvas (šiuo metu standartinė mėlyna yra tinkamiausia). Taip pat galima jas pabraukti.

32. Nebraukite ar nekeiskite spalvos paprastam tekstui. Nebraukite paprasto teksto, nebent labai būtina. Kaip naudotojai turi lengvai atpažinti nuorodas, jiems neturėtų kilti minčių, kad kažkas yra spaudžiamo, kai iš tikrųjų taip nėra.

33. Padarykite, kad paspausta nuoroda pakeistų spalvą. Tai labai svarbu svetainės patogumui. Kitokios spalvos paspaustos nuorodos padeda skaitytojams lengviau judėti svetainėje, užtikrinant, kad jie netyčia neužeis į tą patį puslapį.

34. Nenaudokite animuotų GIF paveiksliukų. Jeigu neturite reklaminio skydelio, kuris reikalauja animacijos, venkite GIF animacijos. Jie svetainei suteikia neprofesionalų įvaizdį ir atitraukia dėmesį nuo turinio.

35. Naudokite ALT ir TITLE savybes paveiksliukams. Nepaisant SEO naudos, ALT ir TITLE paveiksliukų savybės vaidina svarbų vaidmenį nepastabiems lankytojams.

36. Nenaudokite nemalonių spalvų. Jeigu lankytojui po 10 minučių įskausta galva, tikriausiai turėtumėte pasirinkti geresnę spalvų gamą. Sudarykite spalvų paletę pagal savo tikslus (pagerinti nuotaiką, leisti skaitytojas sutelkti dėmesį į turinį, ir pan.).

37. Nenaudokite iššokančių elementų. Tai apibrėžia paveiksliukus, reklamas, prenumeratos formas, ir kitus erzinančius elementus.

38. Venkite Javascript nuorodų. Laikykitės atokiau nuo jų, kadangi jos sukuria nemažai problemų naudotojams.

39. Puslapio apačioje įterpkite naudingų nuorodų. Žmonės paprastai slenka žemyn į puslapio apačią, jeigu neranda reikiamos informacijos. Mažų mažiausiai reikėtų įterpti nuorodą į pagrindinį puslapį, ir galbūt kontaktų puslapį.

40. Venkite ilgų puslapių. Jeigu skaitytojams reikės ilgai slinkti žemyn, kad perskaitytų turinį, jis paprasčiausiai praleis jį išvis. Jeigu taip yra su Jūsų puslapiu, padarykite jį trumpesnį ir pagerinkite navigacijos sandarą.

41. Sakykite ne horizontaliam slinkimui. Kol kai kurie vertikalūs slinkimai yra toleruojami, tas pats nėra sakytina apie horizontalų slinkimą. Dažniausiai naudojama rezoliucija šiais laikais yra 1024 x 768 pikselių, tad būkite tikras, kad Jūsiškė telpa į šiuos skaičius.

42. Jokių rašybos ar gramatikos klaidų. Tai ne interneto dizaino klaida, bet viena iš svarbiausių faktorių įtakojančių bendrą svetainės kokybę. Būkite užtikrintas, kad Jūsų turinyje nėra rašybos ar gramatinių klaidų.

43. Jeigu naudojate CAPTCHA, būkite užtikrintas, kad raidės yra perskaitomos. Kai kurios svetainės naudoja CAPTCHA filtrą, kad panaikintų nereikalingą informaciją komentaruose ar registracijos formose. Tik šioje vietoje yra viena problema: daugeliu atvejų naudotojas turi susikviesti visą savo šeimą, kad iššifruotų raides.

1 komentaras:

  1. Labai puikūs patarimai. Šios klaidos tikrai nervuoja. Aš net neužsibūnu tokiose svetainėse, kuriose nesimato turinio esmės arba jis yra sunkiai įskaitomas. Manau, kad svetainių kūrimas yra ne tik įmonei, bet ir lankytojui. Todėl reikėtų padaryti, kad jam būtų patogu.

    AtsakytiPanaikinti