
Yra visai nesudėtinga formulė, kuri padės parašyti žavingą pavadinimą.
Taigi, paprasta formulė rašant nuostabų pavadinimą
1. Pradėkite nuo laikino pavadinimo
Parašykite paprastą pavadinimą apie ką bus Jūsų straipsnis. Tarkim, mano pavyzdys bus „X įmonės Facebook‘o naudojimas nepaprastais būdais“.
2. Išlikite tikslus
Tikslumas yra būtinas norint subtiliai nustatyti pavadinimą. Kodėl? Tai lūkesčių reguliavimas. Nors manau, kad daugelis žmonių mielai paspaustų įrašą su pavadinimu „10 įmonių pelnosi iš Facebook‘o taip stipriai, kad joms nereikia jokių kitų rinkodaros kanalų“... tai būtų per daug išpūsta, taip?
Nebent, žinoma, Jūs iš tikrųjų rastumėte tas 10 įmonių, kurios taip stipriai valdo Facebook marketingą. O Jūs galėtumėte įtikinti, kad visos jos nustojo naudoti kitus rinkodaros kanalus.
Jeigu nusistatysite per didelius lūkesčius pavadinime, kurių negalėsite įvykdyti turinyje, prarasite skaitytojų pasitikėjimą. Su pavadinimu geriausia neprižadėti ir perteikti esmę.
3. Padarykite jį patraukliu
Vien dėl to, kad turite būti tikslus, nereiškia, kad negalite rasti būdų, kaip jį padaryti populiariu. Yra daugybė būdų, kaip galite pavadinimui suteikti patrauklumo:
- Papokštaukite su aliteracija. Tarkim, šio straipsnio pavadinimas žaidžia su žodžiais su „nesudėtinga formulė“ ir „rašant nuostabų“. Tai prietaisas, kuris suteikia šiek tiek malonumo skaitymui, ir kas gali turėti subtilią, tačiau stiprią įtaką skaitytojams.
- Naudokite stiprią kalbą. Stiprios frazės (ir atviros, dažnai neigiamos) kaip „superiškos“, „dalykai, kurių žmonės nekenčia“, ar „nepakartojamos“ sukuria įtaigumą. Tačiau, tai turi būti naudojama saikingai. Kaip sakoma „jeigu viskas yra paryškinta, tuomet nieko nėra paryškinta“.
- Sukurkite aiškią vertę. Formato ar/ir turinio pristatymas skaitytojams padeda sukurti šiek tiek patrauklesnį turinį. Štai dėl ko dažnai naudojami skliaustai pabaigoje pavadinimo norint pažymėti formatą ar turinį, kaip [info grafikos], [nemokamas parsisiuntimas], ar tiesiog, kaip šiame įraše, „paprasta formulė“.
Turite rasti kalbą, kuri susisietų su skaitytojais, ir jie iš pavadinimo galėtų žinoti, ką ras straipsnyje. Galbūt jis netiks kai kuriems kitiems skaitytojams, tačiau jis tiks tiksliniai grupei, kas ir yra svarbiausia.
Tad, kaip galima patobulinti mūsų tikslų, tačiau nuobodų laikiną pavadinimą „X įmonės Facebook‘o naudojimas nepaprastais būdais“? Štai keletas variantų:
- „10 įmonių su nepakartojamais Facebook puslapiais
- „Galvojate apie Facebook tik verslui? Šios 10 įmonių pakeis Jūsų mintis“
- „Facebook verslui: 10 įmonių, kurios gali Jus kai ko išmokyti“.
4. Mėginkite daryti jį tinkamu SEO optimizacijai
Sakau „mėginkite“, nes kartais per stiprūs bandymai optimizuoti pavadinimą, kad tiktų SEO, gali skambėti gan keistai. Jeigu galite optimizuoti pavadinimą paieškai, tai puiku – tačiau aiškumas turėtų visada būti Jūsų pirmutinis tikslas.
Manau, kad galima optimizuoti mūsų tikslų, bet patrauklų pavadinimą be kompromituojančio aiškumo, tad pamėginkime tai padaryti labiau tinkančiu SEO optimizacijai. Maniškis būtų kažkas panašaus į:
„10 įmonių su nepakartojama Facebook rinkodara“
Kodėl? Kadangi geriau reitinguoti terminui „Facebook rinkodara“ nei „Facebook puslapiai“. Ir kadangi mano turinys kalba apie įmonės rinkodarą, o ne apie jų puslapius, tai pavadinimas išliks tikslus.
5. Pažiūrėkite ar galite jį sutrumpinti
Paprastai mėginu sutrumpinti savo pavadinimą iki 70 ženklų, kad jo „nenukirstų“ elektroniniuose laiškuose ir paieškos sistemų rezultatuose. Tačiau, ar man visada pavyksta? Ne. Bet tai labai naudinga.
Dabartinis pavadinimas „10 įmonių su nepakartojama Facebook rinkodara“, yra pakankamai trumpas. Tačiau, jeigu norėčiau dar labiau jį sutrumpinti, mėginčiau perfrazuoti ir pašalinti nereikalingus žodžius.
Tarkim:
- Prieš: „Galvojate apie Facebook tik verslui? Šios 10 įmonių pakeis Jūsų mintis“
- Po: „Galvojate apie Facebook verslui? 10 įmonių pakeis Jūsų mintis“
Kuo mažiau beprasmių žodžių, tuo geriau.
0 komentarai (-ų):
Rašyti komentarą